glockmeister (glockmeister) wrote,
glockmeister
glockmeister

Люфтгазнза, любовь моя - финал

Если кто регулярно забегает ко мне в журнал за разным, то помнит мои восторги по поводу этого славного перевозчика.

https://glockmeister.livejournal.com/1152271.html

https://glockmeister.livejournal.com/1153154.html

После такого, я сел, почесал перьевой ручкой право ухо и составил письмо следующего содержания:

"Добрый день номер брони _____________
Номер билета: ___________


По вине авиакомпании Люфтганза, из-за позднего прибытия самолета из Нюрнберга в аэропорт Франкфурта 10 марта 2019 года, была пропущена стыковка с рейсом Франкфурт-Санкт-Петербург в тот же день.

Билеты переоформлены на более поздний рейс - на 18"15.

Указанный рейс также был задержан и вылетел из Франкфурта только в 19"30.

Фактическое время ожидания в аэропорту Франкфурта составило больше 6 часов.

Затраты на горячее питание и сотовую связь прошу возместить в полном объеме по представленным реквизитам.
"


Это письмо было полностью проигнорировано.



Несколько удивившись, я составил письмо следующего содержания:

"Booking number : __________
Ticket number: ______________

Dear sir or madam, on 10 of March 2019, flight from Nuremberg to Frankfurt am Maine was delayed for 45 minutes, which caused missed connecting flight from Frankfurt am Maine to Saint-Petersburg. With help of Lufthansa personnel on service desk, I was registered on alternative flight on 18"15 same day. This flight was delayed as well for 1 hour 15 min and was airborne only by 19"30.
Total delay time for final destination exceeded 6 hours.

During my waiting time in Frankfurt am Maine Airport, I incurred expenses for a hot meal and cellular expenses as well.

In accordance with Article 7 Regulation No 261/2004 0f 11.02.2004, for flights between 1500 -3500 km, passengers have right for compensation, for delay to their final destination.
Please answer, what additional information do I need to provide, to recieve this compensation."

И в течении следующего дня получил ответ следующего содержания:

Dear Mr. ___________

Thank you for your email dated March 19, 2019.

Every journey with Lufthansa should be a positive experience for you. We regret to learn that your expectations were not met on this occasion on your flight to St. Petersburg on March 10, 2019. Please accept our sincere apologies for the inconvenience caused.

Therefore, we are pleased to offer EUR 400 equivalent to RUB 30,000 as compensation. In order for us to process this payment, we kindly request you to provide us with your bank details in Cyrillic letters.

Сегодня, после некоторых проволочек, компенсация была перечислена на мой счет.

Засим, считаю, что а\к Люфтганза полностью выполнила свои обязанности и возместила в полном объеме все расходы и неудобства, понесенные мной из-за нестыковки своих двух рейсов.

Представители Аэрофлота - учитесь, как надо работать.

Tags: авиа, авиация, заметки на полях
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 9 comments